söndag 12 oktober 2008

Helgen


Jag är lite slö så jag plockar in en kopia på ett mail jag skickade Telia i dag.


Problem att få service.


Jag skall flytta och kan inte få den service jag anser att jag är berättigad till. I går lördag ringde jag och bad att få mitt abonnemang flyttat till annan adress och fick som svar att internet inte kunde kopplas in förrän åtta dagar efter det att telefonen fungerade på det nya stället vilket är mycket underligt. Man hänvisar till att man måste mäta om det finns fungerande ledning till den nya adressen, visst det måste man göra men man kan också sitta vid sin dator och koppla upp ett fejkat nummer under arbetstid och på så sätt mäta sen kan man ju koppla ur den linan igen för att åter göra omkopplingen på rätt datum.


Jag är i stort behov av att ha en fungerande internet uppkoppling då jag ävebn när jag är ledig är skyldig att läsa eventuell arbetsmail. Gårdagens samtal utmynnade i att en person i chefsställning skulle kontakta mig under dagen men inte ringde det någon hit. I dag ringde jag åter en gång med förhoppning om att få tag på en person med lite serviceanda men det var ju om möjligt ännu sämre.


Ursäkter i stil med att nu när Telia inte hade monopol då kan man inte göra det jag bad om! Är det inte i den sitsen man skall vara rädd om kunden? Jag blev också upplyst om att i helgerna fanns det inga chefer att prata med? Jag har starka tankar på att byta leverantör trots att jag har varit Telia/Televerket trogen sen jag skaffade mitt första abonnemang i mitten av sjuttiotalet. Jag har också undet många år arbetat på Televerket och alltid lovordat dem men nu finns det inte så många vackra ord att använda.


Jag hoppas att ni kan fixa det jag begär och att serviceandan fortfarande finns eller försvann den i samband med att företaget vässade sig till 110%?

1 kommentar:

Örnens blog sa...

Jag skulle gärna vilja se personens min när han/hon läser detta! Undrar hurdan min? Generad....överlägsen....ja hur?