måndag 15 december 2008

Varför

Varför skulle jag behöva åka till Uppsala för ayy vara där klockan 0815?
För det försya så kom ju inte rektorn förrän tkugo över och hans första fråga var hur det var. Jag var på vippen att säga att det är väl en fråga som en läkare kan ställa mest för att jag inte erkänns att kunna pedagogik för att jag inte har det på papper men jag höll tand för tunga.
Det visade sig att man hade pratat i fredags och kommit fram till att det finns många som kan behöva min hjälp. Men inte före jul, så jag kunde åka hem och jobba hemifrån.
Till saken hör att sonen måste till Sala i dag och göra ärenden så han åkte med mig till Uppsala för att kunna ha bilen. Snabbt som sjutton ringde jag och kallade tillbaka honom för att jag skulle slippa vänta på buss och betala 80:- för en enkel resa. Nu har han kommit tillbaka med bilen så det är dags att åka och plocka.

Inga kommentarer: