måndag 11 maj 2009

Vem kan man lita på?

Det är den sången jag får i mina tankar när jag tänker på hur illa det går att få rätt mot de som skall vara serviceinriktade men inte är det.

Jag ringde åter igen i dag och den första som ´svarade orkade visst inte lyssna så där blev samtalet bortkopplat :(
Sen blev det att ringa upp igen och då lovades det att ett svar om när allt skulle kunna kopplas in skulle komma inom en till en och hen halv timme. Fem timmar senare kom det att den 20:e då skulle det komma att kopplas in.

Som ni kanske sett så har jag fått ett inlägg på min tidigare blogg jag mailade ett svar men tog och ringde upp efter det att jag hade fått SMSet. Ja hon kunde ju inte fixa det förrän den 15:e det var ju i dag som flytten hade registrarats och 8-10 dagar framåt då är det ju den 20:e hon tyckte att hon hade gjort det hon kunde och lyssnade inte på att det faktiskt skulle klaras av den 29:e april. Sen an massa urskulder hit och dit om att jobben inte hade signerats mm. Hon bad åter igen om ursäkt varvid jag frågade hur jag skulle kunna surfa på den? Ja det kunde hon ju inte svara på. Det är ju så att teknikerna är så väldigt upptagna. Men om dom tog och gjorde sitt jobb när det skall utföras så kanske dom inte hade så stressigt. Och att skicka ut en tekniker på jourjobb det var ju inte att tänka på. I fredags när jag var på butiken så var det ett par härifrån som beställde internet och jag kan ge mig F:n på att detas blir inkopplat innan mitt fungerar. Att jag inte uppger vilket förateg det gäller beror på att det finns en sökmotor som scannar igenam bloggar efter det företagets namn så att dom kan få reda på vad kunderna har för problem. Om dom skötte sina kunder så behövde dom inte få badwill. Att få så dålig service som helkund är bedrövligt och nodde jag i en stad så skulle jag be dem fara och flyga, men som boende i en liten ort så får man ta mössan i hand och bocka och tacka att det iaf går att ringa efter en vecka.

2 kommentarer:

Örnens blog sa...

Jösses....så företag snokar igenom min blogg också då? Ja då lär jag få f-kassan på mig nu då efter vad jag skrivit om i min senaste blogg.

Unknown sa...

Jämmer och elände vad Du har råkat i klorna på FELIA.
Begär saftigt skadestånd och byt leverantör.
Fungerar 3G där Du bor kan Du få snabbt mobilt bredband till lägre pris och med dygnetrunt gratis support.