torsdag 16 juli 2009

Jag såg inte Olle


I lunchtid tog jag kameran på axeln och strövade längs en mycket gammal väg som börjar eller slutar alldeles här utanför huset. Först så gick jag efter den men ville också passera en viss plats i skogen så jag vände, det finns ingen genväg just där. Några blåbär måste jag ju smaka när jag var i skogen. Stigen fortsatte där den alltid har gått ända tills jag var nästan framme på den grusväg jag hade för avsikt att fortsätta på.

Man hade markerat sin tomtgräns med ett ståltrådssatket tvärs över den gamla skogsvägen, jag är inte helt säker på att man får göra det. Jaja jag gick lite vindlande stigar och kom fram i stort sett där jag ville komma fram.


Jag hade för avsikt att se hur det var med den gamla tjärfabriken, fanns det några spår kvar av det stora upplaget för stubbar och fanns det några rostiga rester kvar av reortrarna?


Inga sådana spår fanns kvar men själva byggningen där tjäran tappades och även kontoret var beläget den fanns kvar.

Jag promenerade vidare och fram till en plats där man skulle kunna ha sett Vittinge keramikfabrik om den hade funnits kvar.

Jag vände och tog grusvägen tillbaka.


Lite mat måste man ju ha och som efterrätt så blev det nyplockade blåbär med en skvätt mjölk.


Kvällen ägnads åt speedway och efter en massa nollor kom vändningen och Sveriges lah tog sig vidare till finalen som går på lördag.

Inga kommentarer: