lördag 18 juli 2009

Tangoafton

Jag kanske inte har berättat att jag har två finska grannar, den som bor på samma våning kan verka buytter ,em är faktiskt ganska trevlig och ostörande. I dag näer jag och sonen var på gång att åka ocj handla så kom han i sin bil och undrade vad jag gör på måndag förmiddag, eftersom jag har sommarlov så har jag inget för mig. Själv så skulle han till IKEA och inhandla en bokhylla och ville ha lite hjälp att lasta den på taket och att bära in den i hallen. Helt klart så ställer jag upp och hjälper honom. Men under kvällen så har det varit finsk tangoafton hos grannarna som har lägenheten över min. Det var så högt att jag måste stänga balkongdörren för att kunna se och lyssna på TV. Nu verkar dom icg ha lite förstånd eftersom det tystnade omkring klockan tio. Jag tror och hoppas att det är deras lägenhet som skall bli ledig till 1:a oktober. Jag har inget emot den typen av människor men nog tar dom ganska mycket plats med sin finskromska musik.

Inga kommentarer: