torsdag 11 juni 2009

En negativ torsdag


En torsdag som började med att jag var och hämtade ett paket i Morgongåva. Det var bromsoket som hade kommit.


Väl hemma så började jag att plocka med en massa gamla negativ som jag hade tänkt att scanna i skolan. När jag såg hur många det var 2-300 stycken så ansåg jag att jag inte skulle ha möjlighet att göra det. Hur gör man då då? Jo jag ringde den som har hand om kommunens arkiv och han var naturligtvis mycket intresserad av bilderna. Men någon negativscanner det har ju inte kommunen. Hans idé var att erbjuda Upplandsmuseet att få scanna av dem och låta kommunen och mig få ett ex:) Han var också intresserad av allt annat som finns samlat i mina gömmor. Jag skall göra ett besök hos honom när jag har fått sommarlov. Men först så skall jag skriva allt jag vet om bilderna så att det blir mera värde på bilderna.


Senare på dagen så ringer det från Telia och det är en kvinna från reklamation som ringer angående hur illa det gick när jag flyttade. Efter en stund så kom vi fram till att jag får en viss kompensation som dras på kommande faktura. Jag får väl säga att jag får väl vara ganska nöjd.


Kvällen gick till negativen.

Inga kommentarer: