fredag 12 juni 2009

Sommarlov


Ja det är ju egentligen inte officiellt sommarlov men eftersom jag inte har något arbetslag att städa med så kommer jag att arbeta hemma de två dagar som återstår av det här läsåret. Jag var där i dag och hann prata med lite lärare ta en fika med vaktmästarna och läsa tidningen innan det var dags för rektors tal till ettor och tvåor. Nu var ju rekror iväg på något annat så det blev biträdande som fick ta hand om det.


En snabb sväng till BILTEMA för att köpa bromsvätska. Jag tog också och åt på MAX mest beroende på att när jag skulle göra macka i morse så fanns det gråa fläckar på brödet :(


Jag kostade på mig att köpa en mjukglass när jag iaf skulle få vänta på bussen i 25 minuter den går ju en gång i halvtimmen så jag såg bakänden av bussen men jag var ju inte stressad.

Då jag klivit av bussen här hemma så var det ett par tjejer i en bil som frågade efter ett ställe i trakten av Järlåsa. Jag kunde då tyvärr inte hjälpa dem men när jag kom hem så visste jag ju vart dom skulle.


En kopp kaffe är ju aldrig fel så det fixade jag mig ganska snart. Slappade framför TV någon timme innan sonen kom från sitt jobb. Jag var slö så jag föreslog att det kunde bli pizza. Vi beställde den och gick sen ut och rökte medans vi väntade. Då kommer det en polisbil smygande och gör en "taxisväng" i en korsning, sen kommer den inrullande till "kiosken" en av poliserna kliver ut och undrar om jag kan hjälpa honom med en vägbeskrivning :) Dom undrade också om vi kanske var från trakten. Det var till Tenabadet dom skulle, ett ställe där man kan anta att det blir ungdomsfest en sån här kväll. Jag gav dem en enkel beskrivning samtidigt som jag log lite inombords. När dom tackade så bad jag dem att titta in på ungdomsgården en snabbis också om dom hade tid. Pizzan var snart klar och det var gott att äta.

Nu är det väl inte så mycket mer att berätta om den här dagen.

Inga kommentarer: