lördag 13 juni 2009

Regn och mera regn


Det har varit en riktig skitdag när det gäller vädret. Regnet har hållit på hela dagen mer eller mindre.

Som vanligt så vaknade jag utan klocka i halv tio tiden, så efter kaffe mm tog jag och plockade ihop allt som kunde behövas när bromsoket skulle bytas.


Väl framme vid det lånade garaget så måste jag ju ta ut min SAAB som stått där ett bra tag nu. Det gick bra och in med 360:in eftersom jag har haft ett antal Volvo 340-360 var det ju inge svårt att hitta vad som skulle skruvas loss, själva arbetet tog nog inte längre tid än 15 minuter. Provbromsningen utföll till belåtenhet så det blev dags att bogsera iväg min SAAB, den skulle ju ha svetsats men jag fick inte mina plåtar innan skolan slutade. Väl hemma på gården så blev det att tvätta den. Tänk vad detblir mycket avlagringar på tak och huvar när man inte använder en bil, att den sen är vit gör ju inte saken bättre. Jag hade inte tagit med tillräckligt med vatten för att skölja men det sköter väl regnet om.


Nu var det dags att handla alla gamla tomflaskor fick också följa med. Sen var jag runt och kollade var det brann i går kväll och det var i en lägenhet på tredje våningen den var totalt utbränd.


Senare på kvällen blev det en deg satt och jag bakade något tekakeliknande som jag hade till te när jag tittade på speedway.

Inga kommentarer: