lördag 27 juni 2009

Handelsdag


Kvällstemperaturen på skuggsidan
I dag var det läge att åka till Uppsala en sväng för att göra av med lite pengar. Först var det Systembolaget som fick ett besök och lite vin, öl och några cider blev resultatet. Ett duschdraperi hade jag tänkt att köpa men jag var inte överens om priset.


Dags för MAXI där den långa listan togs fram, det har ju blivit slut på basvaror eftersom jag inte har daglig tillgång till min bil.

Fyra fulla kassar med allt från vetemjöl till hårschampo blev det där och trots en hel del extrainköp blev jag inte förskräckt när det var dags att betala. Fort hem i värmen och ion i kylen med det som skulle in där. Jag ställde in en öl att ha lite senare.

Somnade framför TV en stund efter eftermiddagskaffet, och när jag vaknade var det dags att kolla på speedway. Det gick väldigt bra för Fredrik Lindgren (trea i finalen)men inte så bra för Andreas Jonsson ( utslagen innan semifinal). Till speedwayen tog jag min öl och lite ost och kex.


Nu börjar det bli dags att sova men jag vet inte om det går så bra i natt med tanke på värmen som börjar likna somrarna -59 och -69. Supervärme men klagar det gör jag inte det är bara att svettas vidare.

Inga kommentarer: