söndag 21 juni 2009

Midsommar


För att samanfatta det som har hänt här i midsommar går det ju inte åt så många rader eftersom jag inte tillhör de som firar mörkrets intåg.


Vad som för övrigt hänt är att i fredags så var jag och sonen till vår kiosk/affär/matställe och handlade lite. Då kommer grannen åkande och han undrar om vi kan hjälpa honom att få upp ett kylskåp från källaren och det lovade vi att göra. Först så la vi in lite i kylen mjölk och en dricka. Sen gick vi över till honom. Efter det att vi tagit upp skåpet så skulle han bjuda på en sup han är ju inte finne för inte. Ja inte blev det spetsglas det serverades i utan varsitt halvt dricksglas hällde han upp :) Då på nästan fastande mage tog det bra.

Resten av helgen har gått till att ta upp böcker och ställa i hyllor laga mat diska och annat småplock. En del tid har det blivit här också för att förklara varför jag vägra följa strömmen (trots att jag har elutbildning). Nu skall jag varva ner eller upp så att jag kan sova till natten.

Inga kommentarer: