måndag 29 juni 2009

PUST


Pustat det har jag gjort i dag men inte klagat det finns ju vatten att dricka och skugga att söka upp. I lunchtid såg jag att grannen var här och hämtade lite (mycket) så jag passade på att lämna ett paket som hade kommit i hennes brevlåda jag hade ju lovat att hålla den tom, mest för att inte en gemensam kompis skulle behöva åka från Morgongåva varje dag och tömma den. Medans dom höll på så kom jag på att dom kunde ju få låna de kartonger jag hade stående i hallen, dom fick något att packa prydnadssaker i och jag slapp besvär med dem till helgen:)


Det blev en grovstädning av köket svabbning av golv och lite torkning. När jag sen satt och fikade framför TV så hörde jag att det var någon som försökte skruva i några skruvar han hade dåliga bits så det bara smattrade. Jag var ut och pratade med honom och han fick låna min skruvdragare med friska bits. Sen hjälptes vi åt att sätta fast ett par blombänkar åt mig också.


Matlägning måste det ju också bli jag tog och strimlade mer lite rostbiff som jag stekte sen gjorde jag en sås av skyn från fläskkottletterna vi hade i veckan och den spetsade jag med det rödvin som blev över i går, till det blev det ris.


Fotboll skulle jag ju också se men det var en tråkig final ja kanske inte om man höll på Tyskland. Men jag var neutral och England spelade inte bra tyvärr. Hellre en jämn match med många chanser åt båda hållen.


Senare på kvällen så fick jag en match betapet mot Vera som hon vann stort.

Inga kommentarer: