tisdag 12 januari 2010

Det ringde

Det var buss som gällde i dag och ganska många som ville åka med. Naturligtvis var det en som absolut skulle ha läslampan tänd, ingen hänsyn där inte.
Kaffe på jobbet och då ringer läraren han är fast i en kökrock så ham skall bli sen, vilken gång i ordningen det är minns jag inte.

Sen blir det lektion med den killen som går fjärde året, dom har bara en lektion för nästa lärare är sjuk. Åter till "normalklassen" när det varit rast är jag på väg in i klassrummet då ringer min mobil igen men den här gången är det skyddat nummer.
En kille presenterar sig med namn och säger sen att han är advokat, en massa frågetecken formas i mitt huvud. När han förvissat sig om att det var rätt han pratade med så fick jag fram vad han hade för ärende. Något som jag inte kan gå in på här men det är inte mig det gäller.

Den lektionen kom det bara tre elever så det blev en hel del prat i ämnet fordon/samhälle , svartjobb och annat.

På eftermiddagen har dom filövningar och även borrning/gängning den här gången är det en järnbit dom jobbar med. Eftermiddagen gick snabbt förbi och sen var det dags att ta en överfull buss hem.

Inga kommentarer: