tisdag 19 januari 2010

Måndag tisdag


Det verkar som att det blir tvådagarsbloggar här.


Måndagen var väl som en vanlig måndag eleverna skötte sig ganska bra iaf dom som var där. Det var en massa verkstadsarbete för dem och det gör ju att dom trivs lite bättre.

Inge extraelev kom så han strejkade väl igen.


Tisdagen började med att jag frågade läraren hu´r han skulle göra i morgon när han har en EVK? Han visste inget om det fast det stog på vårt arbetslag redan i söndags. Han hade ju inte fått något eget så då hade han inte läst. Tur att jag har lite koll på vad som händet och sker.


Första lektionen skulle min extraelev komma men icke sa Nicke. Så jag var med på körkortsteorin i stället och där var det som vanligt först en massa förmaningar och förtäckta småhot. Ett kort pass innan lunch. Efter lunch så hade det försvunnit fyra elever inte vet jag hur dom skall klara sina studier. Men det är ju deras framtida problem. Många var ganska trötta och såg fram mot att få gå hem, men först så skulle läraren berätta en massa, bland annat att från och med nästa pass så skall det bli byte bland lärarna så att dom får undervisa i sina ämnen, samt att dom skalll få ihop sina timmar. Jag hann med kvart över fyra bussen trots snömodd. Jag tänkte när jag gick igenom centralen att så mycket snömodd som det var i den passagen och på perongerna det var det aldrig på sextiotalet trots att då var det riktiga snövintrar men det skall ju sparas på allt numera och någon personal som sköter renhållning det finns det inte. När jag kom hem gick jag ut på balkongen och där fanns det fyra rådjur och jag hann få upp kameran =)

Inga kommentarer: