lördag 23 januari 2010

Hur var det nu

Bäst att skriva medans man minns.

Det var ju skrivning på fredagen. Alla utom en elev kom och dom började skriva kvart i nio. Fem över nio kom den första och ville lämna in, jag bad eleven att kolla lite mera för den hade ju inte ens försökt. Varefter så kom det flera och då fick dom ta rast till kvart över tio. En av eleverna satt och skrev vidare så han fick sätta sig i ett annat klassrum medans jag pratade lite med resten av klassen. Det jag hade sett av svaren indikerade att det blir omskrivning. Kvart i elva var den sista elevenklar med sin skrivning. Jag skrev ju på tiden när proven lämnades.

När jag kom upp i arbetsrummet så satt den som är mentor för de flesta eleverna där.Han var förvånad att alla utom en kom och ännu mer förvånad att alla kom tillbaka efter rasten, jagvar inte förvånad.

Vad har det hänt den här lördagen då? ja inte så mycket faktiskt. Vi var ut och städade bilen och plockade ur den stora verktygslådan så att det skall vara hyfsat när det är dags för besiktning på fredag, ja jag vet att jag kan göra det i veckan också men det är trevligare att göra det när det är ljust. Sen blev det matlagning, kokt korv, potatis och pepparrotssås. Ishockey på kvällningen och under tiden så gjorde jag en sats skorpor det är ju gott att ha till te.

Inga kommentarer: