lördag 9 januari 2010

Var till stan

I dag blev det en resa till Uppsala, sonen ville dit för att kolla lite på stan. Först var vi och köpte en ny sladd till motorvärmaren inte var den billig men den är ju bra att ha nu när det är vinter. Det företaget ligger ute i Boländerna så vi parkerade vid skolan och gick ner på stan, kallt som sjutton men men. Det fanns mycket att titta på där eftersom det inte är så ofta vi är där. Först gick vi igenom Svava och Forumgallerian. Ett besök på Teknikmagasinet var ju också lämpligt att göra när vi ia alla fall passerade. Nu ville sonen gå till en butik som har datorspel. Det fanns inget som passade så vidare till S:t Per´s Gallerian där var vi in på diverse lokaler. Väl ute på andra sidan så finns ju Kjell&Co helt klart värt ett besök där också. Men eftersom sonen letade efter vinterskor så blev det att gå ut och in i skobutiker. Något som slog oss då var att skor/kläder för herrar är det inget stort utbud på. Inte undra på att många kvinnor klagar på att män har tråkig klädsel men det finns ju inget att handla och då tröttnar man. Jag har nog sen tonåren varit intresserad av kläder och mode men har fastnat i någon stil som egentligen är en ickestil men när jag känner för det så har jag min avslappnade stil.

Sonen hittade inga skor så det blev buss tillbaka till skolan.
Det blev ett stopp på MAXI på hemvägen där blev det lite mat handlat.

Väl hemma så kollade vi om allt fungerade på bilen, dvs. motorvärmare och kupéuttag, allt fungerade =)
Men sonen berättade att det var en skada på min långa skarvsladd en orange för utomhusbruk, och jag upptäckte att det var slitet i ingångssladden på kupévärmaren. Jag tog in värmaren och efter maten så skruvade jag loss en platta som fäster kabeln, det skulle bli lätt att korta av kabeln, men skulle den räcka sen? Det var frågan.


Mat och ishockey på tv och sen en hel del spel på Betapet med blandad framgång.
Men när jag skulle ut på balkongen då kom jag på hur det skulle lösas =)

Inga kommentarer: