torsdag 21 januari 2010

Så det kan gå !

I dag var det elkunskap och då är det en annan lärare som undervisar. Det började med lite förevisning av bilbatteriets innehåll. Sen gick läraren ut för att leta efter något och under tiden, kanske fyra minuter, så hann hans mobil ringa tre gånger. Han svarade och gick utanför klassrummet. Sen vinkade han och bad mig komma. -" Jag måste till Akademiska NU sa han. Jag visste ju vad det rörde sig om så jag var lugn men han måste ju tala om för klassen varför han måste försvinna. Det är nämligen så att han och hans fru väntar barn, tvillingar, och nu ringde hon och sa att det var dags. =)

Mnen det fanns ju en hel del att repetera inför morgondagens prov så att det tog ju sin lilla tid. Efter lunchen fick eleverna ett facit till det dom hade gjort på förmiddagen och när dom hade kollat igenom och kompletterat/ändrat så fick dom ta med sig pappren hem för att läs på inför provet. Strax efter två var den sista eleven klar.

Nu är det kväll och det finns en klump i halsen det är ju så att mitt mellersta barnbarn fyller sju år i dag och det finns ingen kontakt. Jag har tex bett att få deras mobilnummer eftersom att dom har bytt leverantör två gånger har jag bett om det men jag har fortfarande inte fått det. Jag gick inte dit objuden men jag skickade sonen så att det iaf kom fram ett paket och kanske en hälsning.

Inga kommentarer: