onsdag 20 januari 2010

Personalkonferens på Bolandgymnasiet

Ja det var en mycket lugn dag, första timmen var jag med på svenskan och det var ju lite tur för läraren där var sjuk. Sen blev det lite ringande och letande efter en elev. Mat hade jag ju med så det fick bli matrast innan jag tog och kollade efter en elev som jag skulle lämna en fullmakt till men inte fanns han där bara hans tjej. Var också in på gympan för att se efter om han eventuellt var där.

Nu blev det att läsa en massa skolmail i stället, det är mycket där som man skall läsa men varför det vet man inte alltid.

Det skulle ju vara personalkonferens efter arbetstiden så det var mest att fördriva tid tills dess.

Klockan tre var det dags att mingla som det så fint heter när man dricker kaffe innan, jag passade på att bre några goda mackor. Tre kavringsskivor med ost och gurka och en fröig limpskiva med skinka, ja man bjöd på frukt också så jag hade en banan och en clementin att ta på resan hem.

Vad hände då på mötet? Man ställed upp fem blädderblock. Sen fortsatte man med det vanliga grattulationer till de som passerat femtio utan att knäckas :) Sen kallades det fram en man som jobbade med skolans marknadsföring, han kom från en reklambyrå. Han pratade en hel del och när han pratade om skolan så använde han Bolandskolan ett namn som försvann för två år sen inte undra på att men behöver marknadsföra sig, ja han sa egentligen inte mycket men det tog närmare en timme. När han fick kritik för att han namngav skolan felaktigt så trädde rektorn in och sa att det finns ju fortfarande de som säger Kommunala verkstadsskolan fast det var på 60-talet det försvann. Jag tycker att det är en mycket dålig ursäkt hur skall man kunna ha en bra marknadsföring när både rektor och inhyrd expert på reklam inte bryr sig om vad det man har att sälja heter???

Jag kom ju inte hem så tidigt i dag klockan blev halv sju. I posten fanns ett brev jag har vetat om en tid nu men vad det var kan jag tyvärr inte gå in på.

Kvällen ägnades till lite betapet och prat med andra vänner och ett par elever.

Inga kommentarer: