onsdag 13 januari 2010

Ingen bra dag

Just nu känns det inget bra. Jag kommer troigen att bli beordrad att vara assistent till en elev som går på den delen av skolan där jag blev utfryst. Att han sen själv inte vill ha en assistent gör ju inte saken bättre. Det finns många andra sätt att lösa det problemet, man kan till exempel ge honom en anpassad studiegång så att han inte behöver umgås med andra elever eller man kan heltsonika stänga av honom från undervisning. Det lär ju inte mågon rektor göra för då kan dom ju bli anmälda till högre ort, men är det inte kust för att fatta sådana beslut dom har både sin utbildning och lön? Varför skall det i stället bli jag som skall må dåligt? Att jag sitter här nu beror på att jag väntar på eventuellt möte. Under tiden skriver jag på det här och sen skall jag kolla lediga jobb inom kommunen.



Återkommer kanske och bloggar mera till kvällen.

Inga kommentarer: